بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر » جدید ترین ها
  • شناسه : 2385
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۲۴
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
۱۲ هزار و ۴۵۵ تن برنج و شکر برای تنظیم بازار خوزستان توزیع شد

۱۲ هزار و ۴۵۵ تن برنج و شکر برای تنظیم بازار خوزستان توزیع شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۲ هزار و ۴۵۵ تن برنج و شکر برای تنظیم بازار در استان خوزستان توزیع شده است.

امید جهان نژادیان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، حدود ۸۲۱۳ تن برنج در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار داده شد که با معرفی عاملان واجد شرایط، این محصول با قیمت فروش ۳۵۰ هزار ریال بابت هر کیلوگرم در بازار توزیع شد.

وی گفت: همچنین ازابتدای سال جاری تاکنون، ۴۲۴۲ تن شکر براساس مجوزهای صادره به اشخاص حقیقی و حقوقی تحویل داده شد که در بازار خوزستان توزیع شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان موجودی شکر و برنج در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: حدود ۶ هزار تن برنج و حدود ۴۷۰۰ تن شکر سفید ویژه تنظیم بازار در انبارهای استان موجود است و در خصوص تامین کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد.

جهان‌نژادیان اظهارکرد: هر زمان برنامه توسط تنظیم بازار کشوری ابلاغ شود برنج و شکر در استان توزیع می‌شود.

وی در خصوص کشت قراردادی گندم نیز گفت: استان خوزستان بالاترین سطح کشت قراردادی را در بین استان‌های کشور دارد؛ از مهمترین ویژگی‌های این کشت بیمه کشاورزان است که تا زمان برداشت محصول مبلغی از کشاورزان گرفته نمی‌شود و با ۲۰ درصد تخفیف همراه است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی بیان کرد: ۱۵۰ هزار هکتار کشت قراردادی در خوزستان انجام شده و رویه همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی نشست‌هایی با کشاورزان برگزار شده تا محصولات بیمه شوند و کشاورزان استان با خسارات احتمالی مواجه نشوند.

خوزستان با تولید ۱۷.۸ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، تولید کننده ۲۰ درصد غذای کشور است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.