بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر » جدید ترین ها
  • شناسه : 2414
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۷:۵۱
  • 40 بازدید
  • ارسال توسط :
برگزاری همایش آموزشی در خصوص خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی سال ۱۴۰۳

برگزاری همایش آموزشی در خصوص خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی سال ۱۴۰۳

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: در راستای آمادگی لازم جهت برگزرای عملیات بزرگ خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی سال 1403 همایش آموزشی با حضور 350 نفر از عاملین ذی حساب، تشخیص و کنترل کیفی مراکز خرید استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان، امید جهان نژادیان با اشاره به نقش مهم استان در تامین امنیت غذایی کشور اظهار کرد: در جهت پیشبرد اهداف شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و به طبع آن اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در خصوص خرید گندم و کلزا با کیفیت، همایش آموزشی و توجیهی با حضور۳۵۰ نفر از عاملین ذی حساب، تشخیص و کنترل کیفی مراکز خرید استان برگزار گردید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان این که استان خوزستان تامین کننده قریب به ۲۰ درصد از گندم کشور می باشد و در سنوات گذشته پرچم دار خرید تضمینی گندم و ۲ سال پیاپی رتبه برتر خرید دانه های روغنی را به خود اختصاص داده است افزود: این موضوع اهمیت کار عاملین ذی حساب، تشخیص و کنترل کیفی مراکز خرید را دو چندان می کند.

وی افزود: صیانت از کالاهای اساسی یکی از مهمترین اهداف شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران می باشد و به همین منظور قبل از ورود محموله به مراکز خرید، کارخانجات و سیلو ها عاملین تشخیص و کنترل کیفی موظف هستند میزان افت مفید، غیر مفید، وزن، تشخیص حدود مجاز سن زدگی، سیاهک و ویژگیهای ظاهری گندم و دانه های روغنی را بررسی کرده تا راه‌های سو استفاده افراد سودجو گرفته شود و از ورود هر گونه گندم یا کلزایی که مشکل داشته باشد جلوگیری شود و نهایتا تنها محصول با کیفیت در مراکز ذخیره سازی استاندار وارد شود.

جهان نژادیان در ادامه گفت: در این همایش برای عاملین ذی حساب، تشخیص و کنترل کیفی جهت آشنایی با قوانین و نحوه خرید ثبت و چگونگی تایید سند و ایجاد فایل و ارسال آن به بانک توسط کارشناسان این اداره کل مطرح و آموزشهای لازم دراین خصوص ارائه شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پروسه و حجم عملیات خرید تضمینی گندم و کلزا استان خوزستان با همه‌ی استان های کشور متفاوت می باشد و این کار بزرگ در یک بازه‌ی زمانی قریب به ۴۰ روز به طول خواهد کشید به هیمن منظور جهت تسهیل در حمل و نقل محصول کشاورزان ۱۵۲ مرکز خرید در نظر گرفته شده تا در هر زمان آماده پذیرش محموله کشاورزان باشند.

شایان ذکر می باشد در این همایش معاون بازرگانی، مدیر حراست، مدیر خدمات بازرگانی، مدیر انفورماتیک، مدیر کنترل کیفی و پزوهشکده غلات اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان نکات لازم و تخصصی را در خصوص عملیات خرید تضمینی گندم و کلزا را برای شرکت کنندگان حاضر در این همایش تشریح نمودند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.