بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر » جدید ترین ها
  • شناسه : 2285
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۳۸
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
خوزستان، رکورد ۵۰ ساله خود در خرید گندم را شکست

خوزستان، رکورد ۵۰ ساله خود در خرید گندم را شکست

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: امسال، با خرید تضمینی یک میلیون و 720 هزار تن گندم طی یک دوره 40 روزه، استان خوزستان، رکورد خرید گندم در 50 سال اخیر را شکست .

امید جهان نژادیان به بهانه هفته دولت در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: حجم بالای خرید تضمینی گندم در این مدت کوتاه  با همکاری، تفاهم و تعاملی که بین مجموعه وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد، انجام شد و تمام گندم‌های خریداری شده  از مزارع و مراکز خرید به سیلوهای  درون و برون استانی منتقل شد.

وی افزود: در سال‌های گذشته، گندم خریداری شده تا آذرماه در مزارع و مراکز خرید می‌ماند اما در سال‌های اخیر به‌دلیل اینکه می‌خواستیم آسیبی  به گندم دولت در بارندگی‌های فصلی نرسد، در حین خرید، این محصول را به سیلوهای استاندارد درون استانی و همچنین به سیلوهای  استان‌های نیازمند به گندم مثل سیلوهای استان  البرز و تهران و استان‌هایی که به گندم نیاز داشتند، منتقل کردیم.

جهان نژادیان در پاسخ به میزان پرداخت مطالبات گندم‌کاران گفت: کشاورزان خوزستانی حدود ۲۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بابت خرید گندم کشاورزان مطالبات داشتند که از این میزان ۱۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شد.
وی ادامه داد: حدود پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مطالبات کشاورزان خوزستانی باقی مانده است که این میزان در واقع ما به‌التفاوت بین ۱۱٫۵  تا ۱۵ هزار تومان است. یعنی کل مبلع خرید تضمینی با رقم اولیه ۱۱٫۵ هزار تومان در استان خوزستان پرداخت شد و فقط پرداخت مابه‌التفاوت آن مانده است که انشاءالله با قول‌های مساعد وزیر محترم و سازمان برنامه و بودجه، همچنین  پیگیری که از سمت ما انجام می‌شود، طی  هفته‌های آینده امیدوارم بتوانیم به‌طور کامل با کشاورزان استان تسویه کنیم.

خرید ۳۰ هزار تن کلزا در استان خوزستان

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اعلام کرد: قیمت کل خرید کلزا ۸۵۰ میلیارد تومان بوده است که ۶۴۰  میلیارتومان آن پرداخت شده است و ۲۱۰ میلیارد تومان آن مابه‌التفاوت و مانده مطالبات کلزاکاران استان خوزستان است که به‌زودی پرداخت خواهد شد.
وی بیان کرد: حدود یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی استاندارد در استان خوزستان وجود دارد و پیش‌بینی ما در آینده  این است که انشاءالله تولید  گندم استان خوزستان از مرز  دو میلیون و پانصد هزار تن  فرا خواهد رفت.
جهان نژادیان گفت: با توجه به اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در مناطق گندم‌خیز و ورود  بخش خصوصی، تلاش می‌کنیم که سیلوهای جدید و استاندارد در استان احداث شود.
واردات کالاهای فله توسط استان خوزستان به ۷۰ درصد رسید
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: از دیگر دستاوردهای خوب استان خوزستان، واردات ۷۰ درصد کالاهای فله از بندر امام (ره) است که بازرگانی دولتی به‌عنوان تامین‌کننده چهار قلم کالای اساسی گندم، برنج، شکر و روغن، در سال گذشته و پنج ماهه امسال قریب به سه هزار تن کالا را وارد بندر امام (ره)کرد.
وی اضافه کرد: این  کالاها را بر اساس برنامه حمل ابلاغی به استان‌های نیازمند ارسال کردیم و باتلاش‌های شبانه روزی همکاران اجاره ندادیم امنیت غذایی مردم نجیب ایران اسلامی به مخاطره بیفتد.
وی افزود : در حال حاضر موجودی استراتژیک کشور در استان خوزستان موجودی بسیار مطلوبی نسبت به سنوات گذشته است و هم‌اکنون حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم در  سیلوهای استان و هم در انبارهای استیجاری بندر امام موجود است.
جهان نژادیان اضافه کرد :  حدود ۱۵۸هزار تن روغن خام در مخازن بندر امام (ره) به‌عنوان ذخایر استراتژیک وجود داشته، همچنین ۲۶ هزار و ۵۰۰ تن برنج  هندی ۱۱۲۱ دانه بلند در انبار های ما به‌عنوان ذخیره استراتژیک ملی موجود است.
وی ادامه داد: در حوزه شکر هم بیش از هفت هزار و ۵۰۰ تن شکر سفید آماده در کارخانه‌های توسعه به‌عنوان ذخیره استراتژیک ملی وجود دارد.
صیانت از کالاهای یارانه‌ای امانی دولت و بخش خصوصی
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم در اداره کل غله و خدمات بازرگانی، صیانت از کالاهای یارانه‌ای امانی دولتی و بخش خصوصی هست که طی این سنوات هیچ‌گونه کثری در استان خوزستان وجود نداشت و به لطف خدا ضرری به دولت وارد نشد.
وی افزود: از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در بخش کشاورزی، شناسایی گلوگاه‌های فساد و بستن این گلوگاه‌ ها بوده است و الحمدلله از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با عوامل و مافیایی که قصد اخلال در نظام اقتصادی کشور را داشتند،  برخورد شد و از این بابت  اجازه نخواهیم داد  به کالاهای امانی دولت و حقوق مردم دست درازی شود.

تامین به موقع آرد

جهان نژادیان گفت: از دیگر اقدامات موثر شرکت غله و خدمات بازرگانی خوزستان، تامین به‌موقع آرد توسط سهمیه‌بگیران،  خبازان و تعاون روستایی در سطح استان بوده است.

وی بیان کرد: از دیگر اقدامات ما، اجرای دقیق برنامه حمل  و نقل بوده است یعنی هر آنچه که از طرف بازرگانی دولتی به‌عنوان برنامه حمل به ما ارائه داده شد، سال گذشته به‌خوبی اجرا شد و اجازه ندادیم وقفه‌ای در تامین کالاهای اساسی استان‌های نیازمند ایجاد  شود.

استفاده بهینه از ظرفیت حمل ریلی

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ادامه داد: ما در سال گذشته  و امسال حدود چهار میلیون تن کالا هم به‌صورت جاده‌ای و هم به‌صورت ریلی به استان‌های نیازمند حمل کردیم؛ از جمله اتفاقات خوبی که افتاده استفاده بهینه از ظرفیت حمل ریلی در استان خوزستان بود. با توجه به اینکه حمل ریلی حجم عظیمی از کالا را حمل می‌کند و به‌صرفه و صلاح دولت هست، در تلاشیم تا برنامه‌ریزی داشته باشیم که انشاءالله در آینده حمل ریلی  را رونق دهیم.

وی گفت: با استفاده از نصب دستگاه‌های کارتخوان در واحدهای خبازی از هدر رفت آرد جلو گیری شد و استان خوزستان یکی از استان‌های پیشرو در صرفه‌جویی آرد است.
تامین کالا ی اساسی زائرین حسینی و راهیان نور توسط استان خوزستان

جهان نژادیان اضافه کرد: از جمله اقدامات مهم انجام شده، تامین به‌موقع آرد  زوار اربعین حسینی و راهیان نور بود که کالای اساسی کل مسافرانی که از مرزهای چذابه و شلمچه به عتبات عازم هستند را با هماهنگی و تلاش شبانه روزی مجموعه وزارت جهاد کشاورزی تامین کرده‌ایم و الحمدلله هیچ‌گونه کمبود و کسری در این حوزه مشاهده نشده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.