بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر
  • شناسه : 1749
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۴۸
  • 175 بازدید
  • ارسال توسط :
پایان خرید کلزا در استان خوزستان

پایان خرید کلزا در استان خوزستان

خرید 78 هزار تن دانه روغنی کلزا در سال 1401

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفتگو با اصحاب رسانه با اعلام خاتمه یافتن زمان برداشت دانه روغنی کلزا در استان گفت: در سال جاری بیش از ۷۸ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان محترم بصورت تضمینی وتوافقی با نرخ مصوب به ازای هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان خریداری گردید.

وی افزود: در سال جاری استان خوزستان با  ۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت و برداشت ۷۸ هزار تن کلزا در رتبه دوم تولید قرار گرفت این در حالی است که سال گذشته رتبه نخست تولید و خرید این محصوصل استراتژیک به استان خوزستان تعلق گرفته بود.

جهان نژادیان در خصوص چگونگی پرداخت وجه کشاورزان کلزاکار بیان داشت: تا کنون بیش از  99درصد مطالبات کشاورزان   از طریق بانک عامل پرداخت شده است و بزودی اندک مطالبات باقیمانده کشاورزان عزیز بصورت کامل تسویه خواهد شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تصریح کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته کلیه محمولات خریداری شده به دلیل فساد پذیری بالای دانه روغنی کلزا در کوتاه ترین زمان ممکن به ۲ کارخانه روغن کشی در استان های همجوار و کرمانشاه انتقال یافته است.

 وی خاطرنشان کرد: با اجرای سیاست‌های حمایتی در جهت خرید تضمینی محصول کلزا و افزایش سطح زیر کشت و میزان تولید این محصولات استراتژیک، انتظار می‌رود وابستگی کشورمان به روغن‌های وارداتی کاهش پیدا کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.