بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر
  • شناسه : 1546
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
  • 230 بازدید
  • ارسال توسط :
گندم آلوده از بندر امام خمینی(ره) وارد کشور نشده است

گندم آلوده از بندر امام خمینی(ره) وارد کشور نشده است

آنچه در برخی رسانه‌ها مطرح شده از اساس نادرست و عاری از حقیقت است

امید جهان نژادیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گندم وارداتی ، ابتدا در کشور مبداء مورد آزمایش گوناگون قرار می‌گیرد و پیش از تخلیه از کشتی در بندر امام خمینی(ره) نیز توسط استاندارد، اداره قرنطینه وابسته به جهادکشاورزی، و معاونت غذا و دارو نمونه برداری می‌شود و در صورت در تایید سلامت، اجازه تخلیه از کشتی صادر می‌شود.
وی گفت:در یک ماه گذشته محموله پنج فروند کشتی گندم پس از نمونه برداری توسط استاندارد و قرنطینه تایید ولی توسط آزمایشگاه غذا و دارو رد شد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان افزود:برای بررسی دقیق‌تر، نمونه گندم غذا و دارو به یک آزمایشگاه دیگر ارسال شد و جواب مثبت(نبود آلودگی گندم) به تازگی دریافت و اجازه تخلیه از کشتی های حامل گندم صادر شد.

اجازه ورود گندم آلوده به کشور را در هیچ شرایطی نمی‌دهیم
جهان نژادیان با بیان اینکه به هیچ عنوان اجازه ورود و ترخیص گندم آلوده که با سلامت مردم به طور مستقیم مرتبط است نداریم گفت: محموله‌های غلات بیمه بوده و درصورت مشاهده موارد آلودگی، به کشور مبداء مرجوع و همه خسارات وارده از کشور یا شرکت صادر کننده دریافت خواهد شد.
وی همه محموله‌های مواد غذایی را دارای تضمین قانونی خواند و ادامه داد:در سال های اخیر موردی از تخلیه گندم آلوده در بندر امام خمینی(ره) نداشته ایم و هر آنچه دال بر ورود گندم آلوده مطرح می‌شود به هیچ وجه صحت ندارد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه با بیان اینکه از منظر حقوقی، تهدید بهداشت و سلامت مردم از طریق واردات مواد غذایی آلوده جرمی سنگین است افزود:در مجموعه دستگاه‌های نظارتی هیچ کس اجازه ندارد با سلامت مردم بازی کند.        
به گزارش ایرنا سرپرست اداره کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو به تازگی در مورد گندم‌های وارداتی از پنج کشتی در بندر امام خمینی(ره) گفت: نمونه محموله گندم‌های وارداتی در حال آنالیز است و هنوز نتایج نهایی آن مشخص نشده است اما بر اساس نتایج اولیه، پاسخ‌ها قابل قبول است.

امسال تاکنون حدود سه میلیون گندم از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.