بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 1357
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
  • 277 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : روابط عمومی
پرداخت۹۸درصد ازمطالبات کشاورزان گندم کار خوزستانی

پرداخت۹۸درصد ازمطالبات کشاورزان گندم کار خوزستانی

مطالبات کشاورزان تا دوم خرداد ماه پرداخت شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان:

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در جمع اصحاب رسانه با اعلام اینکه در آستانه پایان خرید تضمینی گندم وکلزا در استان هستیم آمار خرید گندم تاامروز را یک میلیون و ۷۶ هزارتن اعلام نمود.
وی افزود: امسال فصل برداشت و خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استان مصادف شد با شیوع موج چهارم ویروس کرونا اما تمامی عوامل خرید گندم با روحیه جهادی همچنین رعایت پروتکل ها ی بهداشتی در مراکز تلاش نمودن تا خدمات شایسته ای به کشاورزانی که حاصل دسترنج خود را به دولت تحویل داده اند داشته باشند.
جهان نژادیان با اشاره به نقش تاثیر گذار تولیدات کشاورزی استان خوزستان در امنیت غذایی کشور بیان داشت: طی ۹ سال گذشته کشاورزان خوزستانی توانستند بیشترین میزان تولید گندم در کشور را به خود اختصاص دهند که بطور حتم امسال نیز برگ زرینی دیگر به افتخارات این استان زرخیر افزوده خواهد شد.
وی تصریح کرد: کیفیت گندم تولید شده در استان خوزستان یکی از نمونه های برتر کشور برای صنعت و آسیابانی است، از همین رو علاقمندان بسیاری از اقصی نقاط کشور به جهت افزایش راندمان تولیدات خود دارد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ارزش کل گندم های خریداری شده در استان را بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال عنوان نمود و اظهار داشت: با احتساب فروش گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در روز گذشته بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال توسط مسئولین مراکز خرید به بانک عامل ارسال گردیده که با همت و تلاش دولت محترم، سازمان برنامه و بودجه و بانک عامل، حدود ۵ هزار میلیارد تومان آن (معادل ۹۸ درصد) به حساب کشاوزن محترم واریز گردید.
وی بیان داشت: سهم عمده مطالبات کشاورزان به صورت پرداخت روزانه به حساب آنان واریز شد اما به دلیل آغاز برداشت و خرید گندم وکلزا در سایر استان های دیگر پرداخت وجه برخی از کشاورزان خوزستانی با تاخیر روبرو گردید اما خوشبختانه در حال حاضربیش از ۹۸ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت گردیده و با تامین اعتبار جدید وجه اندک کشاورزان باقی مانده نیز به حساب آنان واریز خواهد شد.
جهان نژادیان در ادامه با اشاره به خرید تضمینی بخشی از محصول دانه روغنی کلزا در استان گفت: مطابق آمار های سازمان محترم جهاد کشاورزی استان خوزستان، قریب به یک پنجم کلزای کشاورزان را بصورت تضمینی خریداری نمودیم که با پرداخت سریع وجه کشاورزان کلزا کاردر حال حاضر میزان مطالبات این کشاورزان بسیار اندک است و تلاش می شود تا با اعلام پایان خرید محصولات استراتژیک در استان کلیه مطالبات این قشر زحمت کش پرداخت گردد.
وی خاطر نشان کرد: کلیه مطالبات گندمکاران درسال ۱۴۰۰به ازای هرکیلو گرم ۵۰۰۰تومان محاسبه و به حساب آنان واریز میگردد وکشاورزان عزیز ازاین بابت هیچ گونه نگرانی نداشته باشند
وی ازکلیه عوامل اجرایی مراکز خرید تضمینی درخواست نمود در کمترین زمان ممکن نسبت به اصلاح فایلها وپاسخگویی مستمر وشبانه روزی به کشاورزان اقدام کوشا باشند.
ایشان اداره کل غله استان را ملزم به پاسخگویی ورفع ابهامات کشاورزان عزیز دانست وبه هیچ عنوان اجازه نخواهد داد حقوق کشاورزانی که گندم وکلزای خودرا به صورت تضمینی به دولت تحویل داده اند ضایع گردد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.