بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر
  • شناسه : 1385
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
  • 324 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : روابط عمومی
پایان خرید گندم و کلزا در استان خوزستان

پایان خرید گندم و کلزا در استان خوزستان

خرید بیش از یک میلیون و 200 هزار تن گندم و کلزا از کشاورزان خوزستانی

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان:

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در جمع خبرنگاران حوزه اقتصادی استان با اعلام پایان یافتن خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: بزرگترین عملیات لجستیکی کشور در خوزستان به پایان راه خود در سال ۱۴۰۰ رسید و با ثبت رکوردی تازه ای در تولید کلزا توانستیم رتبه نخست را در تولید و خرید دو کالای استژیک کشور برای اولین بار به خود اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه ۹ سال پیاپی رکورد بیشترین میزان خرید گندم متعلق به استان خوزستان بوده است، گفت:  تلاش بسیار زیادی توسط مسئولین سازمان جهاد کشاورزی استان، برای ارتقا میزان کاشت گیاه کلزا در استان کشیده شد و اکنون شاهد به ثمر نشستن این زحمات در تولید این محصول استراتژیک هستیم.

جهان نژادیان لزوم توجه به بخش کشاورزی و افزایش سطح زیر کشت محصولات گندم و کلزا را بیش از پیش ضروری دانست و افزود: کشور ما برای رشد، توسعه و امنیت پایدار غذایی نیازمند توجه ویژه به توسعه کشاورزی دارد.

وی ادامه داد:  برای عبور از بحران های پیش رو علاوه بر گسترش تولیدات کشاورزی می بایست برنامه ریزی هایی صورت گیرد  تا با آمیخته سازی این بخش با تکنولوژی،  تولیدات خود را افزایش دهیم و بتوانیم علاوه بر تامین نیازهای هموطنان با صادرات کالاهای استراتژیک توان ارزآوری برای کشور را گسترش دهیم.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان تصریح کرد: کشاورزی به علت ارتباطات گسترده ای که با سایر بخش های اقتصادی دارد میتواند با رشد خود زمینه تولید ثروت ، ایجاد بازار، اشتغال زایی،   ارز آوری و در نهایت موجب  رشد دیگرصنعت های فعال و نیمه فعال در کشور گردد.

وی با اشاره به گردش اقتصادی در مدت زمان کاشت تا برداشت محصولات گندم و کلزا در استان خوزستان بعنوان بزرگترین تولید کننده این دو کالای استراتژیک در کشور گفت: در سال گذشته بیش از ۶۵۰ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم و کلزا قرار گرفت که با توجه به افزایش ۵۱ درصدی برداشت کلزا نسبت به سال گذشته و با پایان یافتن فصل برداشت و فروش محصولات مازاد بر نیاز کشاورزان به مراکز تعیین شده ، مبلغی بیش از ۷ هزار میلیارد تومان بصورت مستقیم  وارد چرخه اقتصادی  مردم بویژه کشاورزان محترم استان خوزستان  قرار گرفت که این میزان از نقدینگی می تواند تاثیرات مثبتی را در سایر زمینه های اقتصادی استان فراهم نماید.

جهان نژادیان میزان خرید گندم در سال جاری را یک میلیون و ۹۰ هزار تن و میزان خرید دانه روغنی کلزا را بیش از ۱۰۱ هزار تن عنوان نمود و تصریح کرد: به علت خشکسالی حدود ۸۰ درصد از اراضی کشت دیم دچار خسارت شد که اگر این اتفاق صورت نمی گرفت رکورد تازه ای در تولید گندم استان ایجاد می شد ، اما با این وجود استان خوزستان همچنان رتبه نخست تولید گندم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با وجود منابع کافی و در صورت گسترش یافتن چرخه تولیدات گیاهی بخش قابل توجهی از مشکل اشتغال استان مرتفع خواهد شد و امیددارم با تکمیل طرح ۵۵۰ هزا هکتار مقام مظم رهبری روند تولید و توسعه کشاورزی نسبت به شرایط فعلی رشد چشم گیری خواهد یافت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.