بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر
  • شناسه : 1216
  • ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۸:۳۲
  • 449 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : روابط عمومی
نان با کیفیت حق مردم است

نان با کیفیت حق مردم است

رسیدگی به غوت قالب مردم از برنامه های اصلی دولت است

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان:

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفتگو با خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  تولید نان مرغوب یکی از بدیهیات نانوایان استان است.

وی افزود: از گذشته نان بعنوان غوت قالب مردم کشور بوده و امروز نیز به دلیل ادامه یافتن تحریم های ظالمانه همچنین افزایش نرخ تورم  و گرانی افسار گسیخته سایر اقلام خوراکی میزان مصرف نان در میان اقشار متوسط و کم درآمد بیش از گذشته شده است از همین رو  بایستی حساسیتی بیشتری نسبت به تولید و مصرف نان داشته باشیم.

ایشان در خصوص میزان سبوس گیری از گندم برای تولید آرد خبازی گفت: متاسفانه مردم استان علاقه شدیدی به نان سفید دارند و این رویه اشتباه می تواند  تبعات زیان آوری را برای سلامتی مصرف کنندگان بوجود آورد این در حالی است که تولید نان حاوی سبوس یکی از خواست های معقول حوزه سلامت بوده و در صورت تحقق کامل آن می تواند  نقش بسزایی در سلامت مردم ایفا نماید.

جهان نژادیان تغییر فرهنگ مصرف را یکی از عامل مهم افزایش کیفیت نان دانست و افزود: در شرایط اقتصادی موجود، گرایش بسیاری از مردم به مصرف نان بیشتر شده  به همین جهت کنترل و حفظ کیفیت آرد و به تبع آن تولید نان مرغوب  از دغدغه های مسئولین ذی ربط حوزه گندم، آرد و نان کشور تبدیل شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تصریح کرد: تمام نیاز گندم استان از طریق خریداری محصولات  همین کشاورزان خوزستانی است و از آنجا که گندم استان بدلیل دارا بودن مواد عالی و مغذی در زمره کیفی ترین گندم کشور بشمار می آید جای هیچگونه نگرانی در خصوص پخت نان با کیفیت  وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه آموزش نانوایان تنها یکی از مولفه های تاثیر گذار ارتقا کیفیت نان است اظهار داشت: قطعا آموزش نانوایان در رشد کیفیت نان نقش محوری خواهد داشت اما هیچگاه نباید سایر مولفه های پخت نان نظیر  استفاده از دستگاه های مناسب ، استفاده از کارگر مجرب و رعایت پروتکل های بهداشتی را نادیده بگیریم.

جهان نژادیان با اشاره به آغاز طرح بازرسی از واحدهای خبازی در سطح استان در نیمه دوم مهرماه با مشارکت سازمان صمت و اتحادیه نانوایان اظهار داشت: تا کنون بیش از  ۱۸۰۰ فقره بازدید از نانوایان سراسر استان بعمل آمده که همین امر موجب رضایت بسیاری از هم استانی های عزیز شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.