بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر
  • شناسه : 641
  • ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
  • 734 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : روابط عمومی
ظرفیت ذخیره سازی استاندارد گندم در استان خوزستان مطلوب است

ظرفیت ذخیره سازی استاندارد گندم در استان خوزستان مطلوب است

تمركز ما بر روي ايجاد سيلوهاي استاندارد در مناطق گندم خيز و بي بهره از دانش ذخيره سازي است

به گزارش روابط عمومي اداره كل غله و خدمات بازرگاني خودستان:

مدير كل غله و خدمات بازرگاني استان خوزستان در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت: ظرفيت نگهداري از گندم توليد شده  به اندازه کافی وجود دارد ولی با توجه به اجرایی شدن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری به دنبال افزايش ظرفيت ذخيره سازي در استان می باشیم.

وي افزود: در شرايطي كه استان از مناسب ترين ظرفيت ها براي توليد برخوردار است بهترين اقدام،  فراهم نمودن امكانات و تجهيزات مناسب جهت ذخيره سازي استاندارد در سایر شهرستان های کم بهره مي باشد.

اميري زاده بسياري از شهر هاي گندم خيز استان را فاقد امكانات ذخيره سازي استاندارد خواند و بيان داشت: براي بهبود شرايط و فراهم شدن امکانات در بسیاری از شهرستان ها می بایست از مشارکت  بخش خصوصی استفاده نمود.

وی اضافه نمود با عنایت به اینکه دیگر امکان ساخت سیلو های ذخیره سازی گندم برای دولت امکان پذیر نمی باشد،  فرصت بسیار خوبی برای ورود فعالین اقتصادی در این بخش  ایجاد شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت ذخیره سازی در استان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن می باشد تصریح کرد: سهم ذخیره سازی بخش خصوصی در استان بیش از یک میلیون  تن می باشد که این رقم در مقایسه با سهم دولت در سرزمین تولید گندم قابل توجه بوده و گواه رشد و امکان ظرفیت های عالی در ادامه همکاری و ایجاد فرصت برای بخش خصوصی است.

امیری زاده افزود: با اجرا شدن طرح ملی گندم بنیان تحول عظیمی در تولید گندم استان بوجود خواهد آمد که می تواند شرایط تولید، ذخیره سازی و توزیع را دستخوش تغییرات مثبتی نماید.

وی سطح زیر کشت گندم در استان را ۵۵۰ هزار هکتار عنوان نمود و گفت: در صورتی که تغییرات اقلیمی و حوادث طبیعی مزارع گندم استان را تحت تاثیر قرار ندهد قطعاً شاهد میزان برداشت برابر با پیش بینی های صورت گرفته خواهیم بود.

ایشان میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان خوزستانی را در سال جاری بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن عنوان نمود و اظهار داشت: در سالی که با پدیده سیل روبرو شدیم میزان خرید نسبت به سال گذشته ۱۵% رشد یافته  و این در حالی است برای سال آینده پیش بینی می شود بیش از یک میلیون ۸۰۰ هزار تن گندم در استان خوزستان تولید گردد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.