بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر
  • شناسه : 1880
  • ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
  • 71 بازدید
  • ارسال توسط :
خوزستان در صدر کشت قراردادی کشور

خوزستان در صدر کشت قراردادی کشور

روند افزایشی ثبت نام کشاورزان در طرح ملی کشت قراردادی

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان:

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفتگو با اصحاب رسانه با اعلام سرعت یافتن روند ثبت نام کشاورزان در طرح کشت قراردادی گندم گفت: تا کنون بیش از ۶هزار و ۷۰۰ قرارداد منعقد شده که در روزهای آینده این میزان بصورت چشم گیری افزایش خواهد یافت.

جهان نژادیان با اشاره به ادامه یافتن کاشت گندم در مناطق شمالی استان گفت تا کنون بیش از ۱۱۷ هزار هکتار از مزارع کاشت گندم در طرح ملی کشت قراردادی مشارکت نموده اند و در روزهای آینده این میزان بصورت چشمگیری افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در شیوه نامه جدید، با حذف اعتبار سنجی،  کشاورزان علاوه بر عدم مراجعه حضوری به بانک عامل می توانند پس از ورود به سامانه اختصاصی کشت قرار دادی شرکت بازرگانی دولتی ایران، مراحل ثبت نام و  امضای الکترونیکی قرارداد رابا اداره کل غله و خدمات بازرگانی انجام داده و درادامه با  پرینت  قرارداد جهت اخذ کود و سایر تسهیلات به مراکز خدمات و حمایتی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان کمک هزینه کرایه حمل در فصل برداشت را یکی از عوامل موثر در افزایش مراجعات کشاورزان و اقدام آنها به انعقاد قرارداد دانست و اظهار داشت:  برای ایجاد رضایت و بهره وری کشاورزان  به ازای هر تن محصول گندم تحویلی به مراکز خرید ۱۰۰ هزار تومان به عنوان کرایه حمل تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: پرداخت ۵۰ درصد از هزینه کودشیمیایی موردنیاز کاشت گندم توسط دولت و دریافت آن در زمان تحویل محصول و برخورداری از ۲۰ درصد تخفیف در پوشش بیمه محصول  از سایر مزایای  این طرح ملی می باشد.

طرح کشت قراردادی دراراضی آبی استان خوزستان تا اعلام رسمی پایان زراعت محصول گندم توسط جهادکشاورزی،  ادامه خواهد یافت و کشاورزان می توانند از طریق مراجعه به  مراکز خدمات و حمایتی محل سکونت خود نسبت به انعقاد قرارداد کشت گندم خود اقدام نمایند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.