بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر
  • شناسه : 1378
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
  • 458 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : روابط عمومی

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان

برگزاری جلسه هم اندیشی و هماهنگی با سیلوداران بخش خصوصی، کارخانجات آرد سازی و  شرکت های حمل و نقل در خصوص وضعیت ذخیره سازی گندم و حمل بموقع آن به اقصی نقاط ایران در محل سالن جلسات اداره کل غله و خدمات بازرگانی  استان برگزار گردید.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ضمن خوش آمدگویی  به حاضرین در جلسه با بیان عملکرد  این اداره کل در جریان فصل برداشت و خرید تضمینی گندم و کلزا، رضایت خود را از عوامل این عملیات لجستیکی بزرگ در استان بیان نمود.

وی میزان خرید تضمینی گندم  در سال جاری را بیش از یک میلیون و ۹۰ هزار تن خواند و افزود: امسال برای اولین بار توانستیم رتبه نخست تولید دانه روغنی کلزا را با خرید بیش از ۱۰۱ هزار تن در کشور اذعان خود نمائیم و این افتخار بزرگی برای مدیران و کشاورزان این استان است.

وی با ابراز خرسندی از تعامل و همکاری معاون محترم وزير و اعضای هيأت مديره، معاونین و سایر مدیران شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی از این اداره کل اظهار داشت: شرایط و موقعیت استان خوزستان به دلیل وجود بندر امام خمینی  و تبدیل این استان به دریچه ورود کالاهای اساسی همچنین سطح خرید بسیار بالای دو محصول استراتژیک کشور نسبت به سایر استان های دیگر متمایز بوده و می بایست اقدامات مناسبی برای تسهیل عملیات های محوله محیا گردد تا بتوانیم در شرایط حساس و مهم کشور همچنان روند رو به رشد خود را حفظ نمائیم و آنگونه که باید خدمات ارزنده و شایسته ای به هموطنان عزیزمان ارائه نمائیم.

در ادامه این نشست صمیمی تعدادی از سیلودارن به نمایندگی از سوی سایر هم صنفان خود به بیان مشکلات و نظرات خود پرداختند و پس از آن نماینده محترم کارخانجات آرد سازی با بیان نقطه نظرات خود موضوعات مطرح شده را تکمیل نموده و در نهایت با گزارش عملکرد شرکت های حمل و نقل و بیان مشکلات موجود در جهت حمل کالا به سایر استان ها نوبت به پاسخگویی عضو هیأت مدیره، قائم مقام مدیر عامل و معاون بازرگانی داخلی رسید.

حنان، با اعلام رضایت از همکاری و تلاش همه عوامل خرید تضمینی گندم در استان خوزستان بیان داشت: این استان با وجود خشکسالی عملکرد قابل قبولی در تولید و خرید تضمینی این کالای استراتژیک در  کشور داشته است و این نشان از برنامه ریزی صحیح،جدیت و مسئولیت پذیری کلیه عوامل تولید و خرید تضمینی محصول استراتژیک گندم دارد.

قائم مقام مدیر عامل و معاون بازرگانی داخلی  شرکت بازرگالنی دولتی ایران با بیان اینکه نگاه ما به خوزستان ملی است و در شرایط فعلی می بایست نسبت به خروج گندم مازاد بر نیاز استان اقدام نمائیم گفت:  استان خوزستان بدلیل  تولید گندم با کیفیت همچنین تولید  بیش از مصرف سالیانه خود می تواند نقش موثری درکیفی سازی تولید نان کشور داشته باشد.

وی تصریح کرد:  بخش عمده محصول برداشت شده در سیلوهای ملکی و خصوصی استان ذخیره سازی شده است و از زمان آغاز برداشت در استان خوزستان تنها  ۲۰۰ هزار تن گندم از طریق حمل و نقل ریلی و جاده ای به سایر استان های کشور جهت اختلاط و افزایش راندمان تولید ارسال گردیده، در همین راستا مطابق برنامه ریزی صورت گرفته می بایست ظرف مدت کوتاهی حدود ۲۰۰ هزار دیگر از گندم های دپو شده در انبار های ذخیره سازی  این استان به سایر استان هایی  که گندم ضعیف تری تولید می نمایند ارسال گردد.

در ادامه عضو هیأت مدیره و معاون برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران ضمن تبریک به ریاست محترم جهاد کشاورزی و مدیرکل غله و خدمات بازرگانی  خوزستان برای کسب رتبه نخست تولید و خرید گندم طی ۱۰ سال متوالی گفت: این افتخار بزرگ قطعا با برنامه ریزی صحیح و همت کشاورزان محترم خوزستانی بوجود آمده است.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۹۹ درصد از مطالبات کشاورزان گندم کار و کلزا کار این استان پرداخت شده است گفت: با تامین اعتبار از سه محل منابع عمومی، هدفمند سازی و تسهیلات بانکی بیش از ۷ هزار میلیارد تومان به حساب کشاورزان عزیز این استان واریز شده است که  به زودی مابقی مطالبات کشاورزان محترم پرداخت خواهد شد.

وی افزود: تحریم های ناجوانمردانه علیه کشورمان فشار مضاعفی به مردم و دولت وارد ساخت اما با عنایت پروردگار و همت مسئولین ذی ربط  توانستیم بخش عمده ای از مشکلات ایجاد شده را مرتفع سازیم که در طول این مسیر بخش خصوصی همکاری های شایسته ای با دولت بعمل آورده و این نشان از همبستگی و عزم و اراده این ملت  برای عبور از بحران ها و  خواسته های نامعقول استکبار جهانیست.

حیدری با بیان اینکه برای حمایت از سیلودارن بخش خصوصی برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته است، گفت: برای دو استان خوزستان و ایلام بدلیل تولید گندم با کیفیت و ارسال محصولات ذخیره شده به اقصی نقاط ایران تصمیمات مناسبی اتخاذ نمودیم که ان شااله سعی می کنیم در طول این همکاری رضایت این بخش مهم اقتصادی را نیز بدست آوریم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.