بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 852
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
  • 962 بازدید
  • ارسال توسط :
بازدید معاونین شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران از روند خرید گندم در استان خوزستان

بازدید معاونین شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران از روند خرید گندم در استان خوزستان

برگزاری نشست مشترک میان معاونین شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، ریاست سازمان جهاد کشاورزی، مدیر کل غله و مدیر تعاون روستایی استان خوزستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان:

جلسه ای با حضور قائم مقام مدیر عامل و معاون بازرگانی داخلی، معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران همچنین مدیر کل غله خوزستان و مدیر تعاون روستایی با میزبانی ریاست سازمان جهاد کشاورزی برگزار گردید.

ابتدا رئیس سازمان جهاد کشاورزی به رسم میزبانی ضمن خیرمقدم از معاونین محترم بازرگانی دولتی ایران و سایر مهمانان با ابراز رضایت از روند در حال انجام خرید گندم و کلزا ابراز داشت در سال گذشته ۵۵۰ هزار هکتار از مزارع استان زیر سطح کشت گندم قرار گرفته که به همین جهت پیش بینی خرید گندم برای سال جاری نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۵ درصدی تخمین زده می شود.

چنگلوایی خرید تضمینی گندم در سال گذشته را  یک میلیون و ۳۰۲ هزار تن عنوان نمود و افزود: با وجود چنین حجم تولید گندم تنها ۶۵۰هزار تن برای مصرف استانی و مابقی آن برای سایر استان ها در کشور انتقال می یابد.

سپس قائم مقام مدیر عامل و معاون بازرگانی داخلی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران با ایراد سخنانی استان خوزستان را یکی از پر آوازه ترین استان ها در صنعت و کشاورزی خواند و بیان داشت: خوزستان خط مقدم بسیاری از فعالیت های صنعتی و کشاورزی است و اکنون در تمام کشور به دلیل حجم تولید محصولات کشاورزی نامی بزرگ و قدرتمند احراز نموده است.

وی با بیان اینکه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در تمام  شرایط بحرانی در کنار مردم و جامعه بوده است گفت: اساس فعالیت ما دقیقا برای روزهای سخت و بحرانی است تا بتوانیم آسودگی خاطر مردم شریف ایران را نسبت به تامین ۴ قلم ازکالاهای اساسی کشور تامین نمائیم.

ایشان با بیان اینکه در طول انتشار ویروس کرونا در کشور هیچکدام از نمایندگی های شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران تعطیل نبوده است تصریح کرد: طی این مدت با فعالیت گسترده  و شبانه روزی در استان خوزستان اقدامات مناسبی برای تخلیه محمولات وارد شده و انتقال آنها به سایر استان ها صورت گرفت و حتی در مواردی رکورد هایی هم در این زمینه به ثبت رسید که این حجم از تلاش و مجاهدت تنها برای ایجاد امنیت مردمی است که هیچگاه پشت مسئولین را خالی نکرده و همیشه در تمامی عرصه های ملی خوش درخشیدند.

قائم مقام مدیر عامل و معاون بازرگانی داخلی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در خصوص قرار داد خرید تضمین گندم و کلزا منعقد شده با سازمان تعاونی روستایی کشور گفت: در سال جاری این قرار داد در سطح ملی و میان مدیران کشوری صورت گرفته و از همین رو تصمیماتی برای تسهیل اجرای خرید تضمینی گندم، دانه روغنی کلزا  و حمل و جابجایی آن  نسبت به سنوات گذشته اتخاذ گردید.

پس از آن نیز  معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران با ایراد سخنانی از تخصیص بودجه بسیار بالا برای خرید تضمینی این دو محصول کشاورزی در ابتدای هر سال  گفت: هر ساله دولت محترم در همان روزهای نخستین سال رقم قابل ملاحظه ای از بودجه را برای خرید تضمینی گندم و کلزا اختصاص می دهد  این اتفاق واقعا کار بزرگ و ارزشمندی است که تنها برای دست یافتن به پایداری درتولید و خودکفایی صورت می گیرد.

وی با اشاره به پرداخت بموقع وجه حاصل از فروش محصولات کشاورزان در سال جاری عنوان نمود:  استان خوزستان به دلیل برداشت سریعتر نسبت به سایر استان ها،  غالبا هیچگونه مشکلی برای پرداخت وجه کشاورزان را تجربه نمی کند ولی در سال جاری با تصمیمات مناسبی به این منظور اتخاذ گردید، بطور حتم سایر کشاورزان در سراسر کشور بتوانند نسبت به سنوات قبل سریعتر وجه حاصل از فروش محصولات خود به دولت را دریافت نمایند.

پس  از پایان جلسه و گفتگو میان متولیان خرید گندم و دانه روغنی کلزا معاونین بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید شهرستان های اهواز، حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه بازدید بعمل آورده و ضمن بررسی میدانی از چگونگی خرید دوکالای استراتژیک کشور، نقطه نظرات کشاورزان و عواملین خرید گندم در جهت تسهیل و بهبود روند عملیات خرید و پرداخت وجه کشاورزان را جویا شدند و راهکارها و دستورات لازم را ارائه نمودند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.