بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر
  • شناسه : 636
  • ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
  • 745 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : روابط عمومی
آمادگی کامل خوزستان با بیش از ۱۵۰مرکز خرید در سال ۱۳۹۹

آمادگی کامل خوزستان با بیش از ۱۵۰مرکز خرید در سال ۱۳۹۹

با افزایش سطح زیر کشت گندم و دانه روغنی کلزا در استان خوزستان در فصل برداشت رکورد جدیدی در خرید محصولات کشاورزی کشور ثبت خواهد شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان:

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان در گفتگو با اصحاب رسانه سطح زیر کشت گندم و دانه روغنی کلزا را نسبت به سال گذشته قابل ملاحظه خواند.

وی افزود : در چنین شرایطی بطور حتم با حجم بیشتری از محمولات کشاورزان جهت تحویل به مراکز خرید پیش بینی شده روبرو خواهیم شد و به همین دلیل اقدام به افزایش مراکز خرید گندم و دانه روغنی کلزا در استان نمودیم تا بتوان اینگونه برای تسهیل امور کشاورزان اقدام موثری بوجود آید.

خدارحم امیری زاده خاطر نشان کرد طی مدت باقی مانده تا آغاز فصل برداشت در حال آماده سازی و فراهم کردن زیر ساخت ها جهت محیا نمودن و سهولت دسترسی کشاورزان به مراکز خرید در استان هستیم

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری داشت است گفت:  در سال گذشته ۲۸ هزار هکتار از مزارع استان به کاشت کلزا اختصاص یافت که با وجود برنامه ریزی های صورت گرفته  در خصوص خودکفایی دو محصول استراتژیک در کشور هر سال شاهد رشد قابل ملاحضه ای  در سطح زیر کشت و برداشت می باشیم بصورتی که با خرید ۴۵ هزار تنی در سال جاری شاهد رشد ۴۴ درصدی نسبت به سال گذشته بودیم.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان یادآور شد در سال گذشته ۹۱ مرکز مجوز تحویل گیری و خرید مستقیم سطح استان بصورت شبانه روز اقدام به انجام خدمات بودند که با توجه به  افزایش  سطح زیر کشت در سال جاری برای سال آینده  این تعداد به ۱۵۱ مرکز خرید افزایش خواهد یافت.

وی افزود: آنچه که در برنامه خرید کلزا بسیار حائز اهمیت است موضوع  مدت زمان انبار کردن و انتقال سریع کلزا به کارخانجات روغن کشی است که در حال تدارکات لازم جهت هر چه بهتر انجام شدن این مهم در طول فرایند خرید تضمینی می باشیم.

امیری زاده در خصوص میزان برداشت کلزا در استان خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر  ۶۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان به کاشت کلزا اختصاص یافته و  پیش بینی  می شود در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۲۰ هزار تن دانه روغنی از مزارع موجود برداشت گردد که این موضوع  می تواند سبب  گردد تا استان خوزستان به مقام اول در تولید،  برداشت  و خرید این دانه روغنی دست یابد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.