بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر
  • شناسه : 1237
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
  • 332 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : روابط عمومی
واردات کالای اساسی برای ایام سخت تحریم

واردات کالای اساسی برای ایام سخت تحریم

از ابتدای سال 137 هزار تن روغن خام از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شده است

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بارزگانی استان خوزستان:
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفتگو با اصحاب رسانه میزان ذخیره سازی روغن خام در مخازن بندر امام خمینی را مطلوب دانست و گفت: برای امنیت غذایی امروز مردم کشورمان تلاش های بسیاری به ثمر نشسته است چرا که در شرایط سخت تحریم اقتصادی دچار هیچ کمبودی در تهیه کالاهای اساسی (گندم، شکرخام، برنج و روغن خام) نیستیم.
وی با بیان اینکه استان خوزستان بدلیل موقعیت جغرافیایی و وجود بندر گاه بزرگ امام خمینی آمادگی مناسبی برای ادامه ورود کالاهای اساسی به کشور را دارد، گفت: از ابتدای سال ۱۳۷ هزار تن روغن خام از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده که تمامی محمولات پس از ذخیره سازی در مخازن به شرکت های تصفیه روغن جهت تبدیل به روغن قابل مصرف ارسال گردیده است.
جهان نژادیان با اعلام اینکه شرکت های روغن سازی در استان خوزستان دارای ظرفیت بسیار خوبی هستند اظهار داشت: خوشبختانه ۴ کارخانه فعال در زمینه تولید و تصفیه روغن در استان فعالیت می کنند که همکاری خوب گذشته و حال باعث شده تا همواره مانع از کمبود در زمینه مایحتاج مردم شویم.
وی با اشاره به وضعیت پیش آمده در استان نیز ابراز داشت: تا کنون بیش از ۴۰ هزار تن روغن خام وارداتی به کارخانجات مستقر در استان خوزستان ارسال شده است که با وجود میزان خرید مناسب از بخش خصوصی و تبدیل دانه روغنی کلزا همچنین برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت بزودی مشکلات پیش آمده مرتفع خواهد شد.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در خصوص میزان ذخایر این کالای استراتژیک در استان گفت: ذخایر روغن خام دروضعیت مطلوبی قرار دارد بصورتی در حال حاضر بیش از ۵۵ هزار تن از این کالا در ذخایر بندر امام خمینی (ره) ذخیره سازی شده است که در صورت نیاز با صدور حواله و تخصیص سهمیه از سوی کارگروه تنظیم بازار کشور به سراسرکارخانجات ارسال خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: با وجود تحریم های ظالمانه قدرت های پوشالی علیه مردم فهیم و قدرشناس ایران اسلامی دولت همواره در تلاش بوده تا در تامین کالاهای اساسی و مایحتاج مردم خللی وارد نشود و در همین راستا اقدامات بسیار موثری داشته که نتایج آن بصورت مثبت در کشور ارزیابی می گردد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به برنامه ریزهای در حال انجام همچنین توزیع مستمر روغن خوراکی گفت: ان شاالله بزودی کمبودهای موجود در بازار مرتفع خواهد شد.

با وجود تحریم های ظالمانه به مردم فهیم جمهوری اسلامی ایران ولی دولت محترم با سیاست گذاری و تلاش شبانه روزی اجازه کمبود این کالاها را در کشور نداد و این موضوع می تواند در صورت تغییرشرایط سیاسی، دسترسی مردم به کالاهای اساسی را نسبت به شرایط فعلی بهبود بخشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.