بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر
  • شناسه : 1144
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
  • 433 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : روابط عمومی
هیچگونه کمبودی در حوزه گندم و آرد استان وجود ندارد

هیچگونه کمبودی در حوزه گندم و آرد استان وجود ندارد

تولید نان با کیفیت و بهداشتی اولویت واحدهای نانوایی استان قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان:

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان در گفتگو با اصحاب رسانه، ضمن تشریح وضعیت مطلوب موجودی گندم استان عنوان نمود هیچگونه دغدغه ای در خصوص تامین گندم و آرد وجود ندارد و نیاز واقعی مردم به این کالای استراتژیک گندم،( نان)  به شکل کافی تامین می گردد.

ایشان با رد برخی اخبار واهی در فضای مجازی که آن را ناشی از تلاش و ناامیدی دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست، گفت: مراکز ذخیره سازی استان با دارا بودن ۵۰۰ هزار تن گندم داخلی و ۳۵۰ هزار تن گندم وارداتی نسبت به ۵ سال گذشته شرایط بهتری را تجربه می کند.

جهان نژادیان وضعیت موجودی سایر کالاهای اساسی نظیر گندم، شکر خام، روغن خام و برنج در استان را نیز مطلوب دانست و اظهار داشت: با وجود موجودی کالاهای اساسی در استان خوزستان همچنین برنامه ریزی های مدبرانه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی، بطور حتم جای هیچگونه نگرانی برای مردم غیور ایران وجود نخواهد داشت.

وی افزود: استان خوزستان بعنوان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور محسوب می گردد که با تولید بیش از ۱ میلیون ۵۰۰ هزار تنی گندم،  توانایی تامین نـان ۱۵ میلیون نفر از هموطنان  عزیزمان در سراسر کشور را امکان پذیر نموده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان بیان داشت:  ۳۵۰۰ واحد نانوایی فعال در استان به واسطه ۱۵ کارخانه تولید آرد،  ماهیانه ۴۲ هزار تن آرد استحصالی از گندم موجود در استان را از طریق شبکه حمل و نقلی منسجم و برنامه ریزی شده طی سه نوبت در هر ماه تهیه و توزیع می نماید که این فعالیت تنها بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه تامین آرد و نان استان می باشد.

وی تصریح کرد: دولت گندم را با احتساب هزینه های جانبی با بهای تمام شده قریب به ۳۰۰۰ تومان به صورت کامل تامین نموده و با قیمت ۶۶۵ تومان در اختیار کارخانجات جهت استحصال آرد قرار می دهد اما آنچه موجب شده  تا سودجویان و اخلالگران اقتصادی از این فضا سواستفاده نمایند  همین شکاف قیمتی است که خوشبختانه بار دیگر دستگاه های ذی الصلاح دولتی با حمایت دستگاه های نظارتی ضمن تدوین برنامه ریزی های نظارتی با عوامل اینگونه بی نظمی ها برخورد شدیدی بعمل خواهند آورد.

وی عنوان نمود نان مردم در سطح استان بدون هیچگونه دغدغه ای همچون روال گذشته تهیه و توزیع می گردد و در حال حاضر با ایجاد اکیپ های بازرسی توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی، سازمان صمت،  اتحادیه نانوایان همچنین فرماندار پرتلاش کلیه شهرستان های استان  کیفیت نان مورد  رسیدگی و ارزیابی قرار گرفته و مراتب  جهت جمع بندی و اتخاذ تصمیات نهایی به کارگروه گندم، آرد و نان استان  ارسال خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.