بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر
  • شناسه : 657
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۹:۱۴
  • 979 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : روابط عمومی
سیلوی ۴۰ هزار تنی شهرستان سوسنگرد افتتاح شد

سیلوی ۴۰ هزار تنی شهرستان سوسنگرد افتتاح شد

افزایش 40هزار تنی ذخیره سازی استاندارد گندم در استان خوزستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان:

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر مراسم افتتاح سیلوی فلزی ۴۰ هزار تنی شهدای دشت آزادگان با حضور معاون محترم پارلمانی ریاست جمهور، استاندار محترم خوزستان،  قائم مقام مدیر عامل و معاون بازرگانی داخلی همچنین معاون برنامه ریزی  شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و سایر مسئولین ستادی و محلی در شهرستان دشت آزادگان انجام شد.

عملیات اجرایی این طرح ملی از سال ۱۳۸۵ شروع شده ولی به دلیل تخصیص ناکافی اعتبارات ساخت آن طولانی گردید.

سیلوی مکانیزه شهدای دشت آزادگان در زمینی به مساحت ۵ هکتار  با جذب حدود ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی شامل ۵ کندو با مجموع ظرفیت ذخیره سازی ۴۰ هزار تن گندم احداث شده است.

سازه سیلو از فولاد با روکش گالوانیزه بوده و به جهت استحکام هر چه بیشتر سازه و فونداسیون  برای هرکدام از کندو ها  ۴۸ شمع بتنی استفاده شده است.

لازم به ذکر است ۵۰ درصد اعتبارات صرف شده برای ساخت این سیلوی راهبردی،  استانی  و ۵۰ درصد  از طریق منابع داخلی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اختصاص یافته است

شایان ذکر است از آنجا که میزان سطح زیر کشت و برداشت گندم در این شهرستان بیش از ظرفیت ذخیره سازی استاندارد  بوجود آمده می باشد در قسمتی از محوطه سیلو با بلوک چینی و نصب نیوجرسی امکان دپونموده ۱۵ هزار تن گندم بصورت انبار روباز فراهم گردیده تا در مواقع ضروری و شرایط پیک خرید جهت تسریع بخشیدن به عملیات خرید گندم  بصورت موقت مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.