بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر
  • شناسه : 845
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۹:۴۸
  • 589 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : روابط عمومی
سرعت خرید تضمینی گندم و کلزا مطلوب است

سرعت خرید تضمینی گندم و کلزا مطلوب است

آغاز برداشت گندم در نواحی غربی ، مرکزی استان

به گزارش روابط عمومی غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان:

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان در گفتگو با خبر گزاری ایسنا گفت: طی ۸ سال گذشته استان خوزستان رکورد بیشترین میزان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را بخود اختصاص داده است که امید واریم در سال جاری نیز برگ زرین دیگری با همت کشاورزان و عاملین خرید گندم به افتخارات این استان افزوده شود.

وی با بیان اینکه با توجه به پراکندگی آب و هوایی همچنین شرایط کشت محصول زمان برداشت در نواحی استان متفاوت است گفت: برداشت گندم بتدریج از نواحی غربی، مرکزی آغاز و در نهایت در نواحی شمالی خاتمه می یابد ولی بطور حتم با گذشت زمان و طی چند روز آینده بحث تراکم خرید و مراجعه کشاورزان به مراکز خرید را در پیش خواهیم داشت.

امیری زاده در خصوص میزان خرید دو محصول استراتژیک کشور در استان گفت: طی چند روز گذشته بیش از ۵۰۰۰ تن محصول گندم و حدود  ۴۰۰ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان محترم خوزستانی خریداری شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در خصوص ایمنی کشاورزان و عوامل خرید نیز تصریح کرد: تمامی مراکز خرید می بایست  پروتکل های بهداشتی ارائه شده جهت حفظ سلامتی خود و کشاورزان محترم استان را رعایت کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک باید در سریعترین زمان ممکن به نزدیک ترین مرکز بهداشت و اداره غله استان گزارش دهند تا با تمهیدات اندیشیده شده در چنین مواقعی بتوانیم عملیات خرید را به حالت عادی  و روان  برگردانیم.

وی یکی از نکاتی را که برای بهداشت محصولات عرضه شده به مراکز ضروری خواند ضدعفونی کردن خودروهای حامل محمولات کشاورزی نظیر گندم و دانه روغنی کلزا خواند تا اینگونه علاوه بر کنترل بهداشت مراکز خرید بتوان محصولات ذخیره شده را از هر گونه بیماری و ویروس محافظت نمائیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.