بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر
  • شناسه : 418
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
  • 449 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : روابط عمومی
رکورد برای پایان خرید گندم خوزستان

رکورد برای پایان خرید گندم خوزستان

با ثبت رکورد 1 میلیون و 302 هزار تن خرید گندم بزرگترین عملیات خرید تضمینی کشور در استان خوزستان پایان یافت

خدارحم امیری زاده در گفتگو با اصحاب رسانه میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری را  یک میلیون و سیصدو دو  هزار تن خواند و افزود: این میزان خرید با مشارکت فعال ۹۱ مرکز خرید در قالب ۱۹۱ هزار ۷۴۰محموله صورت گرفته،  بصورتی که ابتدای فصل برداشت و خرید از نواحی جنوبی آغاز و در نهایت بدلیل شرایط آب هوایی با برداشت گندم در  نواحی شمالی استان  خاتمه می یابد.

ایشان با اشاره به ظرفیت ذخیره سازی در استان افزودند: شرایط ذخیره سازی استاندارد گندم در استان خوزستان یکی از بهترین ها به لحاظ تعداد و حجم ذخیره سازی است و  بدون شک با آغاز بهره برداری از فاز دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری لزوم افزایش آن بیش از پیش مورد نیاز خواهد شد.

امیری زاده ادامه داد: با بهره گیری از ظرفیت های ذخیره سازی دولتی به میزان ۴۱۰هزارتن و ظرفیت ذخیره سازی کارخانجات و بخش خصوصی بالغ بر ۱۰۷۹ هزار تن باعث گردید تا این استان به انبار غله کشور تبدیل شود چرا که با وجود ذخیره سازی استاندارد گندم تنها ۷۰۰ هزار تن مصرف استانی می شود و مابقی  بدلیل شرایط کیفی و مطلوب فراوری، در طول بازه زمانی تعیین شده برای اختلاط و مصرف سایر استان ها تخصیص داده خواهد شد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه۴ در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص چگونگی پرداخت مطالبات کشاورزان گفت: برای اولین بار در کشور همزمان با پرداخت نقدی وجه کشاورزان مبلغی با عنوان کمک هزینه کرایه حمل بین ۱۵ الی ۳۰ تومان به ازای تحویل هر کیلوگرم گندم به سیلوهای با ظرفیت ذخیره سازی استاندارد صورت گرفته است که اختصاص حمایت های دولت محترم از کشاورزان زحمت کش،  علاوه بر تشویق و تعامل  این قشر با عوامل ذخیره سازی باعث افزایش امنیت غذایی و بهبود عملکرد فیزیکی پروسه خرید گندم (از زمان خرید تا تحویل به کارخانجات برای تولید آرد) شده است.

امیری زاده تصریح کرد:  تاکنون بااختصاص بیش از ۲ هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان موفق به پرداخت ۹۹٫۷۳% مطالبات کشاورزان گندمکار استان  شده ایم که این مورد نیز در نوع خود بی سابقه بوده و امید داریم با توجه به توجه ویژه دولت محترم تدبیر و امید،  شکوفایی تولیدات کشاورزی بخصوص در اقلام استراتژیک همچون گندم در سال های نه چندان دور شاهد خودکفایی در تولید دانه روغنی کلزا شویم تا بتوانیم هر چه سریعتر با تثبیت  این مهم علاوه بر افزایش سطح درآمد مردم،  گامی بزرگ برای عدم وابستگی به مواد غذایی در کشور برداشته شود .

ایشان اضافه نمود با پرداخت ۱۰۰% مطالبات کشاورزان کلزا کار استان  مبلغی بیش از ۱۴۹ میلیارد تومان وجه نقد به حساب این عزیزان واریز شده است.

امیری زاده با بیان اینکه  این حجم از ورود نقدینگی در ابتدای سال می تواند نقش تاثیر گزاری در بهبود ارتزاق مردم و رشد اقتصادی استان داشته باشد گفت:  هر چند مبلغ پرداخت شده به کشاورزان قابل توجه است ولی باید بدانیم در چنین شرایطی می بایست حمایت از کشاورزان در صدر اولویت های دولت قرار گیرد تا برای تامین نیاز اولیه قوت مردم وابستگی به هیچکدام از کشورهای تولید کننده نداشته باشیم.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص ارزیابی عملکرد این شرکت اظهار داشت: از آنجا که  استان خوزستان دریچه ورود کالاهای اساسی بخصوص گندم، شکر، روغن و برنج در کشور می باشد،  از ابتدای سال تا کنون با ورود تعداد بالایی از کشتی های حاوی این کالاها در بندر امام خمینی (ره) بیش از ۳۰۰ هزار تن کالا  تخلیه ، ترخیص و به مقاصد مشخص انتقال یافته است.

وی گفت:  در طول این مدت حجم ارسال و جابجایی کالا  نظیر گندم،شکر، برنج  معادل ۸۲۸ هزار و ۸۹۳ تن بوده که ۲۲۰ هزارو ۶۷۸ تن بصورت حمل جاده ای، ریلی و دریایی به خارج از استان انتقال یافته است و مابقی جابجایی صورت گرفته مربوط به داخل استان می باشد که این موضوع یکی دیگر از موارد بی نظیری است که توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه۴ صورت پذیرفته است.

وی تصریح کرد: هماهنگی بزرگترین خرید تضمینی دولتی در کشور با میزانی بیش از ۱ میلیون ۳۴۷ هزار تن  (گندم و کلزا ) همچنین بدلیل موقعیت جغرافیایی، وجود بندر و سایر دسترسی های ورود و خروج کالا در استان  براستی بسیار حساس، مشکل و کلیدی  است.

امیری زاده افزود: از ابتدای سال با وجود ورود سیل و شرایط بحرانی استان خوزستان در تمام زمینه های کاری بدون وقفه در کنار سایر  پرسنل  شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ بعنوان خادمین ملت به وظایف خود عمل نمودیم و سعی شده تا در این راه،  از هیچ کوششی برای حفظ ارزش ها و منافع کشور  دریغ نشود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.