بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر
  • شناسه : 919
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
  • 829 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : روابط عمومی
خوزستان،  قطب تولید گندم ایران

خوزستان، قطب تولید گندم ایران

خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به رقم 1 میلیون و 170 هزار تن رسید

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان:

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا گفت: در حال حاضر برداشت گندم در نواحی شمالی آغاز شده و مراکز خرید در سایر نواحی  استان بدلیل عدم مراجعه کشاورزان در حالت نیمه تعطیل قرار گرفته اند.

وی افزود: از زمان آغاز برداشت گندم در استان خوزستان تا کنون موفق به خرید تضمینی بیش از ۱ میلیون و ۱۷۰ هزار تن گندم مرغوب و با کیفیت در قالب ۱۶۹ هزارو ۳۴۵ محموله از کشاورزان خوزستانی شدیم و در حال حاضر عمده فعالیت واحد بازرگانی  این اداره معطوف ترانزیت گندم خریداری شده به سیلوهای استاندارد در سراسر کشور به جهت نگهداری طولانی مدت شده است.

خدارحم امیری زاده با اشاره به مصرف سالانه ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تن گندم در استان خوزستان اظهار داشت: مابقی گندم خریداری شده از کشاورزان در استان خوزستان مطابق برنامه ریزی صورت گرفته توسط شرکت مادر تخصی بازرگانی دولتی ایران  به سایر استان ها  و با یک برنامه حمل تدریجی،  در طول یک سال محقق خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که گندم تولید شده در استان خوزستان از لحاظ کیفیت و کمیت دارای  شرایط بسیار مطلوبی است، بسیاری از تولید کنندگان آرد خواهان دریافت محصول برداشت شده از مزارع استان خوزستان هستند و این موضوع می تواند دلیلی بر افزایش سطح زیر کشت در این استان باشد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان تصریح کرد در سال گذشته ۳۹۰ هزار هکتار مزارع آبی و ۱۶۰ هزار هکتار مزارع دیم در استان زیر سطح کشت گیاه با ارزش گندم قرار گرفت ولی به دلایل متفاوتی  از جمله افزایش سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا آنگونه که انتظار می رفت شاهد برداشت  و تحویل آن به مراکز پیش بینی شده در استان نبودیم اما با این وجود برداشت این میزان گندم و کلزا در سال جاری مرهون کوشش جمعی تلاشگرانی است که امروز نتیجه آنرا مشاهده خواهیم کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.