بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر
  • شناسه : 881
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
  • 571 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : روابط عمومی
خرید تضمینی گندم در آستانه ۸۰۰ هزار تنی قرار گرفت

خرید تضمینی گندم در آستانه ۸۰۰ هزار تنی قرار گرفت

مشکلات پرداخت وجه کشاورزان بزودی مرتفع خواهد شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان:

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان در گفتگو با خبرگزاری ایسنا ضمن تاکید بر فعالیت شبانه روزی مراکز خرید گفت: تا زمانی که حتی یک کشاورز پشت درب های مراکز منتظر تحویل محموله خود می باشد هیچکدام از مراکز حق تعطیلی نخواهد  داشت و می بایست تکریم کشاورزان را در فصل برداشت به بهترین شکل ممکن به انجام رسانند.

خدارحم امیری زاده با اشاره به اینکه خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان خوزستانی در آستانه ۸۰۰هزار تنی قرار گرفته است بیان داشت: ایام خرید گندم در استان خوزستان نسبت به سایر استان ها در کشور بسیار کوتاهتر می باشد چراکه با وجود پراکندگی شهرهای استان ولی مزارع وسیع کشت گندم نیز در هرکدام  وجود دارد که باعث شده تعداد کمباین های زیادی به سمت استان سرازیر شوند و در زمان فصل برداشت مدت زمان کمتری به آن اختصاص یابد.

به همین دلیل خوزستان با وجود اینکه یکی از استان های است که بیشترین مقدار تولید گندم  در کشور به خود اختصاص داده است ولی در عین حال کوتاهترین زمان برداشت و خرید تضمینی گندم را هم  در میان سایر استان های دیگر به خود اختصاص داده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه تا کنون مبلغ۱۵ هزارو ۴۹۳ میلیارد ریال  به حساب کشاورزان خوزستانی پرداخت شده است گفت:  از این میزان پرداخت وجه به کشاورزان  ۱۳هزارو ۵۱۰میلیارد  ریال برای محصول گندم و میزان یک هزارو ۹۸۲  میلیون ریال برای تحویل محمولات کشاورزان کلزا کار خوزستانی بوده است.

وی افزود: با تلاش های انجام شده توسط همکاران ما در شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران انعقاد قرار داد با بانک ها برای تامین منابع تسهیلاتی خرید تضمینی گندم انجام شده که در صورت نهایی شدن بزودی پرداخت وجه کشاورزان بروز خواهد شد.

امیری زاده تصریح کرد: دولت با تامین منابع و پرداخت سریع وجه کشاورزان در ابتدای سال کار بزرگ و دشواری را پیش رو دارد که هر سال با تلاش و کوشش فراوان سعی نموده حاصل دسترنج کشاورزان را با قیمتی مناسب و پرداخت سریع خریداری نماید تا اینگونه علاوه بر افزایش ذخایر کالای اساسی در کشور سهم قابل توجهی از آن را توسط نیروی کار ایرانی با هدف  رشد و اشتغال جوانان این مرز و بوم دنبال نماید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.