بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر
  • شناسه : 926
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
  • 481 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : روابط عمومی
با تدبیر دولت کالای اساسی به اندازه کافی تامین شده است

با تدبیر دولت کالای اساسی به اندازه کافی تامین شده است

وظایف ما در شرایط حساس نمود بهتری خواهد داشت

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان:

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفتگو با خبرگزاری ایسنا  اقدامات شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران را درحوزه امنیت غذایی مردم کم نظیر خواند و گفت:  اکنون کشور ما همانند بسیاری از کشور های دنیا درگیر با ویروس کوید۱۹  شده و طبیعی است بسیاری از حوزه ها و ارگان ها  نسبت به گذشته فعالیت  بیشتری داشته باشند که در این میان امروز شاهد تلاش بی وصف و جان کف گونه عزیزانمان در حوزه بهداشت و سلامت کشور هستیم.

وی افزود:  با وجود شرایط خطرناک و دشوار  بدلیل اپیدمی ویروس کرونا ، در حوزه تامین کالای اساسی تا کنون اقدامات وسیعی در خصوص تامین، حمل و توزیع آن صورت گرفته و  امنیت غذایی حاصل شده مرهون تلاش جمع کثیری از خادمان ملت است که بصورت کاملا گمنام و جهادی در تمامی ایام سال و در سخت ترین شرایط جامعه همچنان به تلاش خود در حوزه وضایف محوله اقدام می نمایند.

ایشان اساس وظیفه  شرکت بازرگانی دولتی ایران را تامین و حفظ امنیت غذایی در کشور خواند و اظهار داشت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بعنوان نماینده این شرکت و دریچه ورود کالای اساسی در کشور بدون وقفه در تمامی ایام بکار خود ادامه داده که ماحاصل چنین فعالیت گسترده ای ایجاد آرامش در جامعه نسبت به  تامین مواد غذایی نظیر گندم، روغن، شکر و برنج بوده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از یک میلیون تن  کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده است که حمل و جابجایی این حجم از کالای اساسی  در سریعترین زمان ممکن  توسط شرکت های حمل و نقل جاده ای و ریلی به ۲۵ استان  در سراسر کشور  منتقل شده است.

وی افزود:میزان  کالای حمل شده توسط شرکت های حمل و نقل را بالغ بر ۷۵۹ هزار تن خواند و بیان داشت از این میزان ۶۵۶ هزار تن مربوط به کالای وارد شده در سال جاری است و ۱۰۳ هزار تن دیگر مربوط به موجودی کالا  از سال گذشته   بوده است.

ایشان در خصوص چگونگی حمل و انتقال کالا های استراتژیک به سایر نقاط کشور نیز اظهار داشت: عملیاتی که از ابتدای سال جاری در بندر امام خمینی صورت گرفته واقعا کار بزرگ و دشواری بوده ولی بدلیل شرایط و موقعیت فعلی کشور با تلاش شبانه روزی سعی نمودیم در سریعترین زمان ممکن به وظایف خود در قبال هموطنان عزیزمان عمل نمودیم.

وی ادامه داد در این عملیات جابجایی حمل ونقل  جاده ای بیشترین سهم را به میزان ۵۹۸ هزار تن و در قالب بیش از ۲۲ هزار محموله به خود اختصاص داده و ۱۶۱  هزار تن  کالا نیز توسط حمل و نقل ریلی به اقصی نقاط ایران منتقل شده است.

امیری زاده با تاکید بر ضرورت  افزایش سرعت و صرفه جویی در هزینه های انتقال کالای اساسی بیان داشت: خوشبختانه دولت محترم رویکرد انتقال کالا از طریق راه آهن را به دلیل مقرون بصرفه بودن و کاهش هزینه ها همچنین کاهش افت را در پیش گرفته است به همین دلیل سعی می شود تا  تمامی مقاصدی که دارای زیر ساخت ریلی هستند از این طریق اقدام به حمل و جابجایی کالا صورت گیرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.