بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر
  • شناسه : 1695
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
  • 139 بازدید
  • ارسال توسط :
امکان ذخیره سازی کل گندم برداشت شده در سیلوهای استان وجود دارد

امکان ذخیره سازی کل گندم برداشت شده در سیلوهای استان وجود دارد

لزوم تشویق کشاورزان در مشارکت کشت قراردادی و تحویل محصول به سیلوهای استاندارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان:

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت: استان خوزستان با دارابودن ظرفیت ۱میلیون و ۵۰۰ هزار تنی توانایی حفظ و نگهداری طولانی مدت و استاندارد گندم رادر خود نهادینه نموده است.

وی افزود: استان خوزستان با دارا بودن ۳۰ سیلوی ذخیره سازی دولتی و خصوصی همچنین  15 کارخانه آرد سازی به یکی از استان های بسیار توانمند در زمینه خرید و ذخیره سازی گندم از کشاورزان تبدیل شده بصورتی که ظرفیت ذخیره سازی فعلی قابلیت نگهداری حدود۵/۱ برابر  کل محصول برداشت شده در استان را دارد.

جهان نژادیان با اشاره به اهمیت و توجه به سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اظهار داشت: باید تلاش شود تا با ارتقا فرهنگ سازی و تشویق کشاورزان، گندم برداشت شده در مزارع بصورت مستقیم و با کمترین جابجایی  وارد چرخه نگهداری استاندارد و یا مصرف عموم گردد.

وی با اشاره به عدم هر گونه خسارت به گندم های موجود در مراکز پیش بینی شده با توجه به بارندگی های فصلی در ماه جاری گفت: در یک برنامه ریزی بسیار منسجم با هدف جلوگیری از هر گونه صدمه احتمالی، گندم های خریداری شده ظرف مدت کوتاهی از مراکز تعاون روستایی به مراکز استاندارد انتقال می یابد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تصریح کرد: در راستای ایجاد فرهنگ سازی و حمایت از کشاورزانی که در طرح کشت قراردادی مشارکت نموده و محصول خود را به هر کدام از ۴۵ مرکز استاندارد (سیلوهای ملکی، خصوصی و کارخانجات) در سراسراستان تحویل نمایند، به ازای هر کیلوگرم گندم  مبلغ ۴۰ تومان کمک هزینه کرایه حمل تعلق خواهد گرفت و این مبلغ همزمان در حساب کشاورزان محترم ثبت و پرداخت می شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.