بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر
  • شناسه : 1756
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۰۲
  • 188 بازدید
  • ارسال توسط :
استاندار خوزستان خبر داد

استاندار خوزستان خبر داد

خوزستان رکورددار خرید گندم در کشور شد

استاندار خوزستان با اشاره به جایگاه شاخص این استان در تولید گندم در کشور گفت: با خرید حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم ، خوزستان در سال زراعی جاری رکورد بالاترین میزان خرید گندم در میان استان‌های کشور را به دست آورد.

صادق خلیلیان در گفت‌وگو با خبرنگاران داشت: در سال زراعی جاری با تغییر الگوی کشت پاییزه خوزستان در تولید گندم به رکوردی در این زمینه دست یافت.

وی افزود: با وجود اینکه نسبت به سال قبل ۲۱ درصد کاهش بارندگی در این استان بودیم اما خوزستان موفق شد به رکوردی بسیار خوب در خرید گندم در طول ۲ دهه گذشته دست یابد ضمن اینکه تاکنون ۹۰ درصد مطالبات کشاورزان گندمکار نیز پرداخت شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: علی رغم شرایط خشکسالی و کاهش بارندگی ، خرید تضمینی گندم در استان خوزستان نسبت به سال قبل ۲۴ درصد افزایش داشته است.

خوزستان استان‌ برتر در خرید کلزا

وی در ادامه با بیان اینکه خوزستان در خرید کلزا نیز جزو ۲ استان برتر کشور است اظهار داشت: در راستای حمایت از کشاورزان و افزایش تولید گندم و کلزا ،  تولید و خرید گندم و کلزا در استان به صورت قراردادی با کشاورزان انجام شد و نهاده‌های مورد نیاز نیز در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.