بازرسی و رسیدگی به شکایات ----- تلفن : 33339835-061 ---- با بازرسان ما در تماس باشید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر
  • شناسه : 1244
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
  • 352 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : روابط عمومی
آمادگی برای ثبت رکوردی دیگر در خرید کالاهای اساسی کشور

آمادگی برای ثبت رکوردی دیگر در خرید کالاهای اساسی کشور

کسب رتبه نخست تولید و خرید گندم برای 9 سال پیاپی در استان خوزستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بارزگانی استان خوزستان:
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان در گفتگو با اصحاب رسانه شرایط قبل از آغاز خرید کالاهای اساسی نظیر گندم و دانه روغنی کلزا را مطلوب دانست و گفت: تا کنون نیاز سنجی هر کدام از شهرستان ها باتوجه به میزان سطح زیر کشت این دو محصول توسط کمیته خرید استان بعمل آمده است.
وی با تشریح چگونگی میزان تولید گندم و کلزا در استان اظهار داشت: امسال ۶۴۷ هزار هکتار از مزارع استان زیر سطح کشت دو محصول استراتژیک کشور قرار گرفته است که با وجود رشد ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه ولی تنها ۱درصد از این افزایش مربوط به کاشت گندم بوده و این موضوع بیانگر استقبال خوب کشاورزان خوزستانی در زمینه تولید گیاه کلزا در استان می باشد.
جهان نژادیان با ارائه گزارشی از نحوه برنامه ریزی و گام های تعیین شده توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران همچنین عملکرد خرید تضمینی در سال جاری توسط این اداره کل خواستار اراده جمعی مسئولین ذیربط برای رفع نواقص احتمالی و برنامه ریزی آغاز بکار مراکز خرید بر اساس جدول زمانبندی شدند.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان با ابراز خرسندی از عملکرد مناسب کلیه عوامل مرتبط در طول خرید گندم و کلزا در سال جاری گفت: امسال برای اولین بار است که با پایان یافتن فصل خرید بسرعت کار انتقال محمولات از مراکز خرید به سیلوهای استاندارد به اتمام رسید و علاوه بر آن موفقیت چشم گیری نیز در خصوص بستن حساب های خرید گندم و دانه روغنی کلزا بدست آوردیم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر مطابق برنامه ریزیهای انجام شده عمل نمودیم و امید داریم تا قبل از شروع فصل برداشت به آمادگی کامل رسیده و بتوانیم برگ زرینی دیگر در کارنامه موفق استان به ثبت رسانیم.
جهان نژادیان تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه به دلیل میزان تولید و سرعت برداشت بسیار کوتاه در استان خوزستان ،جلساتی به همین منظور با ریاست محترم جهاد کشاورزی، ریاست محترم سازمان تعاون روستایی، معاونین و سایر مدیران محترم شهرستان ها برگزار گردیده و در خصوص رفاه حال کشاورزان جهت عملیات برداشت از جمله: ثبت نام کشاورزان جدید در سامانه پهنه بندی، تامین کمباین و سوخت آن، همچنین آماده سازی مراکز خرید و دعوت از مسئولین بانک کشاورزی و شرکت های حمل و نقل مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت و تمهیدات قابل توجه ای به دلیل اهمیت کشت گندم و دانه روغنی کلزا اتخاذ گردید.
وی با اشاره به میزان تولید گندم در استان خوزستان و عملکرد آن در فراهم سازی نان ۱۵ میلیون نفر از هموطنان بیان داشت: در طول ۹ سال گذشته استان خوزستان بعنوان بزرگترین تولید کننده در کشور مطرح شده و امید است با همت و یاری مسئولین ذیربط بتوانیم در سال آینده علاوه بر حفظ عنوان برتری در تولید گندم، مقام نخست تولید و خرید دانه روغنی کلزا را نیز به استان خود اختصاص دهیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.